Topic outline

  • DOBRODOŠLI NA FORUM


    Drage kolege,


    u ovoj sekciji možete postavljati pitanja, bilo vezana za snalaženje na platformi, bilo o samim sadržajima, jedni drugima ili meni. Nemojte se ustručavati, slobodno pitajte sve što vas zanima ili vam predstavlja problem.
  • OSNOVNE INFORMACIJE O KURSU


    CILJNA GRUPA:

    Ovaj kurs namenjen je nastavnicima visokoškolskih ustanova.  Cilj obuke je da steknete produbljeno znanje i razumevanje savremene didaktike koje će vam omogućiti da svoje kurseve dizajnirate prema konceptu konstruktivnog usaglašavanja. 



    ISHODI KURSA:

    Nakon završetka ovog kursa polaznici će biti u stanju da:

    • kritički analiziraju trenutno stanje u akademskoj zajednici i ukažu na potrebu da svi univerzitetski nastavnici  razviju nastavničke kompetencije. 
    • definišu učenje, nabroje vrste učenja i opišu faze u procesu učenja,
    • objasne razlike među studentima u odnosu na njihove pristupe učenju i stilove učenja,
    • napišu ishode učenja za svoj kurseve i nastavne teme/jedinice,
    • izaberu i primene različite nastavne aktivnosti na osnovu kritičke analize njihovih karakteristika,
    • izaberu i primene različite tehnike ocenjivanja znanja studenata u skladu s planiranim ishodima učenja. 


    RASPORED AKTIVNOSTI:

    Kurs se sastoji iz dva dela:

    1. AKTIVNOSTI NA MOODLE PLATFORMI

    2. AKTIVNOSTI U USTANOVI (PMF, DEPARTMAN ZA HEMIJU, BIOHEMIJU I ZAŠTITU ŽIVOTNE SREDINE, UNIVERZITET U NOVOM SADU)

    Prvi deo kursa, koji obuhvata online aktivnosti,  otvara se mesec dana pre aktivnosti uživo. Da biste mogli da prisustvujete drugom delu potrebno je da pročitate sve postavljene materijale u 6 modula i uradite postavljene zadatke. Rok za predaju zadataka je najmanje tri dana pre početka drugog dela kursa.

    Drugi deo kursa realizuje se u zgradi Rektorata Univerziteta u Novom Sadu i sastoji se od 3 radionice i diskusije o završenim aktivnostima i zadacima. 


    ORGANIZACIJA KURSA:

    Kurs je organizovan u pet modula:


    Svaki modul sastoji se od lekcija i aktivnosti za učesnike, testova za vežbanje i domaćih zadataka. 



    • DA SE UPOZNAMO

    • Modul 1: UPOZNAJTE SEBE DA BISTE RAZUMELI SVOJE STUDENTE


      PLANIRANI ISHODI UČENJA ZA MODUL:

      Nakon završetka aktivnosti u okviru modula učesnici su u stanju da:

      • definišu proces učenja,
      • nabroje različite tipove učenja,
      • nabroje i opišu faze u procesu razvoja znanja,
      • objasne razlike između dubinskog, površinskog i strategijskog pristupa učenju kod studenata  i između studenata sa različitim stilovima učenja.


      STRUKTURA MODULA:

      • Šta je učenje?
      • Faze u razvoju znanja
      • Stilovi učenja
      • Pristupi učenju


      MATERIJALI ZA UČENJE:

       

      Slika: CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)


    • Modul 2: KONSTRUKTIVNO USAGLAŠAVANJE


      PLANIRANI ISHODI UČENJA ZA MODUL:

      Nakon završetka aktivnosti u okviru modula učesnici su u stanju da:

      • definišu i napišu svrhu i ciljeve kursa,
      • opišu karakteristike konstruktivizma kao teorije učenja
      • nabroje tri osnovna elementa koncepta konstruktivnog usaglašavanja
      • definišu ukupno radno opterećenje studenta za neki kurs i navedu smernice za njegovo izračunavanje
      • odrede broj ESPB za neki kurs


      STRUKTURA MODULA:

      • Formiranje kursa
      • Evropski sistem prenosa bodova


      MATERIJALI ZA UČENJE:


       
      Slika: Videoplasty.com [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]


    • Modul 3: PLANIRANI ISHODI UČENJA


      Slika:Logan Ingalls - Task board, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19838361

      PLANIRANI ISHODI UČENJA ZA MODUL:

      Nakon završetka aktivnosti u okviru modula učesnici su u stanju da:

      • definišu ishode učenja,
      • objasne postupak za pravilno sastavljanje ishoda učenja
      • napišu ishode učenja za odbrani nastavni predmet
      • mapiraju ishode učenja u odnosu na nastavne teme
      • objasne značaj i nedostatke obrazovanja zasnovanog na ishodima učenja


      STRUKTURA MODULA:

      • PLanirani ishodi učenja


      MATERIJALI ZA UČENJE:


       
      Slika: Videoplasty.com [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]


    • Modul 4: AKTIVNOSTI POUČAVANJA I UČENJA


      Slika: https://www.flickr.com/photos/openmichigan/8179945335/

      PLANIRANI ISHODI UČENJA ZA MODUL:

      Nakon završetka aktivnosti u okviru modula učesnici su u stanju da:

      • nabroje oblike nastavnog rada i opišu njihove karakteristike
      • nabroje i opišu nastavne metode
      • kritički analiziraju prednosti i nedostatke šest oblika nastavnih aktivnosti (predavanja, seminar, timski rad, praktičan rad, studija slučaja, projektna nastava)
      • nabroje i opišu karakterisitke aktivnih oblika nastave


      STRUKTURA MODULA:

      • Oblici i metode nastavnog rada
      • Aktivna nastava (u drugom delu seminara)



      Kada pročitate lekcije, izaberite jednu od šest grupa za radionicu u drugom delu seminara.


      MATERIJALI ZA UČENJE:

       

      Slika: Videoplasty.com [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]

    • Modul 5: TEHNIKE OCENJIVANJA ZNANJA


      PLANIRANI ISHODI UČENJA ZA MODUL:

      Nakon završetka aktivnosti u okviru modula učesnici su u stanju da:

      • navedu oblike provere znanja,
      • opisuju razlike između dijagnostičkog testa, formativne i sumativne procene,
      • razvrstavaju zadatke prema Blumovoj taksonomiji,
      • pišu zadatke iz šest kategorija Blumove taksonomije za kognitivni domen,
      • navode prednosti testovske provere znanja,
      • konstruišu testove znanja primenjujući korake pripremne, konstrukcione i završne faze izrade,


      STRUKTURA MODULA:

      • Evaluacija znanja


      MATERIJALI ZA UČENJE:

      Slika: Videoplasty.com [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)]

    • ČESTITAM!

       
      ali ne i seminara. 
      Vidimo se 9. septembra u 9 sati u zgradi Rektorata.